Aktualizacja programu PLACE: jeśli widzisz opis do starej wersji programu płacowego, odżwież stronę www, celem odświeżenia strony www naciśnij klawisz funkcyjny F5. ----------------------------------------------------------------------------- [v.4.27] na prośbę KP PSP Wieluń w module kadrowym zwiększono dokładność mnożnika dla Grup Zaszeregowania do 3 miejsc po przecinku. celem przekształcenia dotychczasowej Kartoteki Grup Zaszeregowania (z 2 miejscami o przecinku) w nową Kartotekę Grup Zaszeregowania (z 3 miejscami po przecinku) należy po wgraniu aktualizacji wejść do programu IBAdmin , do ostatniej zakładki [Nowe wersje] i nacisnąć przycisk [Twórz wersja 4.27]. [v.4.26] na prośbę KW PSP Kraków dokonano możliwość tworzenia nowego dokumentu typu RPA dla potrzeb Płatnika, umozliwa on przekazanie do ZUS informacji o wynagrodzeniu wypłaconym w bieżącym roku za rok ubiegły (np. dodatkowe wynagrodzenie roczne --> "trzynastka") a także wykazanie nieskładkowych okresów dodatku stażowego w przypadku choroby cywili. W celu stworzenia dokumentu RPA należy po wejściu do [Raporty Płace], [Export do Płatnika] i wybrać dokument RPA. Pojawi się możliwość określenia, jaką informację chcemy przekazać do ZUS w dokumencie RPA: [Trzysnastka] [Nieskładkowy stażowy] Po wybraniu [Trzynastka] należy podać kod Listy Płac, na której zostało naliczone dodatkowe wynagrodzenie roczne, Po wybraniu [Nieskładkowy stażowy] należy również podać stosowny kod Listy Płac (najczęściej jest to Kod Listy Podstawowej dla cywili, gdzie występuje naliczenie zasiłków chorobowych) a także dodatkowo kod tytułu płacowego dla dodatku stażowego. przed stworzeniem pliku RPA można po naciśnięciu przycisku [Zbiorówka ZUS] sprawdzić jego zawartość. widoczne będa nazwiska osób i przyporządkowane im kwoty (żółta kolumna o nazwie [ZUS RPA]. jesli wszystko się zgadza można nacisnąć przycisk [Start Exportu], wyświetli się komunikat o stworzeniu pliku typu XML dla potrzeb ZUS RPA i jego lokalizacji. (plik zostanie stworzony w katalogu, w którym został zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_19) w zależności od zawartości plik z danymi dla ZUS RPA będzie miał różną nazwę np.: PLAT_RPA_13_4.XML dla pliku z danymi o "TRZYNASTECE", gdzie symbol "4" w nazwie pliku jest równy kodowi stosownej Listy Płac, PLAT_RPA_STAZ_8.XML dla pliku z danymi o "NIESKŁADKOWYM STAŻOWYM", gdzie symbol "8" w nazwie pliku jest równy kodowi stosownej Listy Płac, jak widać plików typu RPA dla ZUS może być kilka, w zależności od ilości List Płac, na których jest naliczona "trzynastka", lub zasiłki chorobowe dla cywili. wszystkie plki te należy zaimportować do programu Płatnika w identyczny sposób jak dotychczasowe dokumenty RCA, RZA, RSA. [v.4.25] na prośbę KP PSP Sochaczew dokonano zmiany w wydruku zbiorczyn dla PIT-11: w [Raporty Płace], [PIT-11], [Drukuj Zbior.] w dotychczasowym wydruku zbiorówki pola Przychodu i Dochodu obejmowały również dochody nieopodatkowane, obecnie w kolumnach Przychód i Dochód prezentowane są tylko kwoty wynikające z dochodów opodatkowanych, (tak jak dla potrzeb PIT-11) [v.4.24d] zmiany w PIT-11 (24) dla Modułu Zleceń (płace bezosobowe) [v.4.24c] zmiany w PIT-11 (24) (płace osobowe) [v.4.24] dodano możliwość wysyłki elektronicznej PIT-11 (wersja 24). (płace osobowe) dodano możliwość wysyłki elektronicznej PIT-4R (wersja 8). ----------------------------------------------------------------------- Opis procedury wysyłki PIT-11 dla modułu PŁACE wygląda następująco: ----------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI PŁACE], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S], [Pole Kod Urzędu Skarbowego]). (scieżka: [Funkcje Techniczne], [Baza Danych Systemu], [Zakładka Bank], [Pole Kod Urzędu Skarbowego] Lista kodów jest dostępna w instrukcji [Kody_urzedow_skarbowych.doc] do pobrania --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić, że do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_18\XML) został pobrany plik PDF aktywnego formularza dla PIT-11 w wersji 24, (do pobrania z adresu Ministerstwa Finansów --> https://www.podatki.gov.pl/pit/e-deklaracje-pit/dla-platnikow/) Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić się, że dla każdego pracownika został wybrany prawidłowy identyfikator (PESEL lub NIP), który będzie wstawiony do PIT-11 pracownika --> [Kartoteka osób Płace],[Dane Pracownika], [Zakładka Dane płacowe], [Pole PESEL do PIT-11/NIP do PIT-11] 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. Jesli program ten jest zainstalowany pomijamy ten krok. 2. Instalujemy wtyczkę e-Deklaracji ze strony Ministerstwa Finansów UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana wtyczkę starszej wersji, należy ją wcześniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace], [PIT-11] 4. naciskamy [Start] przy odhaczonym polu [Osoby z kosztami standardowymi] 5. naciskamy przycisk [Zaznacz wszystko], jeśli chcemy przygotować do wysyłki dane o wszystkich osobach o standardowych kosztach uzysku; jeśli chcemmy wysłać jedną osobę, wówczas klikamy dwukrotnie wiersz z nazwiskiem tej osoby; w wyniku tego z lewej strony nazwiska pojawi się "krzyżyk", świadczący o wybraniu danej osoby 6. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (czyli np. C:\PL_18\XML), powstaną pliki o przkładowej nazwie: [KOWALSKI_JAN_43_PIT-11.xml], w nazwie których będzie nazwisko, imię i kod pracownika. 7. zahaczamy pole [Osoby z kosztami standardowymi] i naciskamy [Start], w ten sposób wyświetlone zostaną osoby z podwyższonymi kosztami uzysku. 8. powtarzamy punkty od 3 do 4. 9. Należy wyjść z programu płacowego i uruchomić program Adobe Reader ręcznie. Następnie należy otworzyć w programie Adobe Reader najnowszy druk PDF dla PIT-11 w wersji 24. (do pobrania na stronie Ministerstwa Finansów --> https://www.podatki.gov.pl/pit/e-deklaracje-pit/dla-platnikow/) plik ten wcześniej można dla ułatwienia wgrać do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_18\XML) 10. wczytujemy do aktywnego formularza PDF dla PIT-11 w wersji 24 wyeksportowane wcześniej pliki XML (znajdują się one w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_18\XML), np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] np. w wersji Adobe Reader 10 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [EXTENDED], [Forms], [Import Data] np. w wersji Adobe Reader DC wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Edycja], [Opcje Formularza], [Import Data] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. Przy innych wersjach programu Adobe Reader proszę kontaktować się z infolinią e-Deklaracji 801-055-055. 11. pojedynczo wysyłamy wypełniony formularz PDF dla PIT-11 w wersji 24 za pomocą kreatora. 12.do pobrania aktywny PDF UPO_v6-0.PDF (http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/) umozliwiający pobranie potwierdzenia wysyłki. [v.4.23] zmiany w module kadrowym, na prośbę KP PSP Wieluń dodano możliwość samodzielnego tworzenia formularzy kadrowych np: decyzja personalna ,angaż, przyznanie dodatku motywacyjnego, zmiana dodatku służbowego, nagroda pieniężna itd. po wgraniu aktualizacji należy pobrać przykładowe formy formularzy, są one dostępna pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/PISMA/ wcześniej należy założyć w katalogu, w którym jest wgrany program kadrowy nowy podkatalog PISMA, jeśli np. program kadrowy jest wgrany w katalogu C:\PL_18 to należy założyć nowy katalog C:\PL_18\PISMA, przykładowe formularze z adresu: http://www.dewon.kielce.com.pl/PISMA/ należy wgrać do nowoutworzonego podkatalogu PISMA. wejście w programie do nowej funkcjonalności: [Kartoteka Osób Kadry], [Dane Pracownika], [Zakładka Wynagrodzenie], [Pisma]. Po wyborze odpowiedniego szablonu jego zawartość automatycznie wypełni się danymi z bazy programu kadrowego. szablony pism, jak widać, są stworzone w programie MS WORD, oczywiście szablony te mogą być dowolnie samodzielnie modyfikowane zgodnie z wzorami pism obowiązującymi w poszczególnych KW/KP/KM PSP. można oczywiście tworzyć swoje nowe własne wzory pism (nowe plki MS WORD), korzystając z metodyki zawartej w przykładowych wzorcach ze strony: http://www.dewon.kielce.com.pl/PISMA/ [v.4.22] zmiany w module kadrowym, dodano nowy formularz decyzji w wersji nr 3 ( na prośbę KP PSP Wieluń) [Kartoteka Osób Kadry], [Dane Pracownika], [Zakładka Wynagrodzenie], [Decyzja III] po wgraniu aktualizacji należy pobrać nową formę formulaża decyzji w wersji nr 3, jest ona dostępna pod adresem: www.dewon.kielce.com.pl/Sample/ plik decyzja3.ini nalezy wgrać do katalogu programu kadrowego. [v.4.21] zmiany w module kadrowym, zmiana w formularzu Angaż w wersji nr 2 ( na prośbę KP PSP Mława, dodano sekcję "Pouczenie") [Kartoteka Osób Kadry], [Dane Pracownika], [Zakładka Wynagrodzenie], [Angaż II] po wgraniu aktualizacji należy pobrać nową formę formulaża angażu w wersji nr 2, jest ona dostępna pod adresem: www.dewon.kielce.com.pl/Sample/ plik angaz2.ini nalezy wgrać do katalogu programu kadrowego. [v.4.20a] zmiany w PLAT_RSA_NEW.XML [v.4.20] zgodnie z najnowszymi przepisami dot. exportu do Płatnika danych dla potrzeb druku ZUS RSA. dokonano niezbędnych zmian. Powstający obecnie nowy plik dla potrzeb ZUS RSA ma nazwę: PLAT_RSA_NEW.XML. Powstaje on, jak dotychczas, w katalogu programu płacowego. [v.4.19] Na prośbę Szkoły Aspirantów PSP w Krakowie dodano do karty rocznej pracownika dwa nowe wiersze: Pierwszy wiersz oznaczony jest "BEZ POD.(1)", są tam zbierane nieopodatkowane kwoty brutto z tytuły równoważnika za brak lokalu, (pod warunkiem, że tytuł, którym wypłaca się "brak lokalu" ma w swojej definicji [Typ Wypłaty] literę "M" oznacza to, że program sam ustala, kiedy zostaje przekroczona kwota 2280 i kiedy zaczyna się naliczanie podatku. Drugi wiersz oznaczony jest "BEZ POD.(2)", są tam zbierane nieopodatkowane kwoty brutto z tytułów innych niż równoważnik za brak lokalu ([Typ Wypłaty]='M'), który jak podano wczesniej, jest zbierany w wierszu oznaczonym "BEZ POD.(1)". [v.4.18] dodano możliwość wysyłki elektronicznej PIT-11 (wersja 23) dla modułu ZLECEŃ. zmiana ta nie dotyczy użytkowników, którzy nie używają modułu ZLECEŃ. opis samej wysyłki jest identyczny jak z opisu do wersji 4.16 [v.4.17] dodano możliwość wysyłki elektronicznej PIT-40 (wersja 22). ----------------------------------------------------------------------- Opis procedury wysyłki PIT-40 dla modułu PŁACE wygląda następująco: ----------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-40 należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI PŁACE], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S], [Pole Kod Urzędu Skarbowego]). (scieżka: [Funkcje Techniczne], [Baza Danych Systemu], [Zakładka Bank], [Pole Kod Urzędu Skarbowego] Lista kodów jest dostępna w instrukcji [Kody_urzedow_skarbowych.doc] do pobrania --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-40 należy się upewnić, że do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML) został pobrany plik aktywnego formularza: [PIT-40(22)_v1-0E_2015.pdf], do pobrania z adresu --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-40 należy się upewnić się, że dla każdego pracownika został wybrany prawidłowy identyfikator (PESEL lub NIP), który będzie wstawiony do PIT-40 pracownika --> [Kartoteka osób Płace],[Dane Pracownika], [Zakładka Dane płacowe], [Pole PESEL do PIT-11/NIP do PIT-11] 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. Jesli program ten jest zainstalowany pomijamy ten krok. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v4-2-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana wtyczkę starszej wersji, należy ją wcześniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace], [PIT-40] 2. naciskamy [Start] przy odhaczonym polu [Osoby z kosztami standardowymi] 3. naciskamy przycisk [Zaznacz wszystko], jeśli chcemy przygotować do wysyłki dane o wszystkich osobach o standardowych kosztach uzysku; jeśli chcemmy wysłać jedną osobę, wówczas klikamy dwukrotnie wiersz z nazwiskiem tej osoby; w wyniku tego z lewej strony nazwiska pojawi się "krzyżyk", świadczący o wybraniu danej osoby 4. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (czyli np. C:\PL_15\XML), powstaną pliki o przkładowej nazwie: [KOWALSKI_JAN_23_PIT-40.xml], w nazwie których będzie nazwisko, imię i kod pracownika. 5. zahaczamy pole [Osoby z kosztami standardowymi] i naciskamy [Start], w ten sposób wyświetlone zostaną osoby z podwyższonymi kosztami uzysku. 6. powtarzamy punkty od 3 do 4. 7. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-40 (2)], zostanie załadowany pusty aktywny plik PDF --> [PIT-40(22)_v1-0E_2015.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML) 8. wczytujemy do aktywnego formularza PDF [PIT-40(22)_v1-0E_2015.pdf] wyeksportowane wcześniej pliki XML (znajdują się one w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML), np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] np. w wersji Adobe Reader 10 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [EXTENDED], [Forms], [Import Data] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. Przy innych wersjach programu Adobe Reader proszę kontaktować się z infolinią e-Deklaracji 801-055-055. 9. pojedynczo wysyłamy wypełniony formularz [PIT-40(22)_v1-0E_2015.pdf] za pomocą kreatora. 10.do pobrania aktywny PDF UPO_v6-0.PDF (http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/) umozliwiający pobranie potwierdzenia wysyłki. [v.4.16] dodano możliwość wysyłki elektronicznej PIT-11 (wersja 23). ----------------------------------------------------------------------- Opis procedury wysyłki PIT-11 dla modułu PŁACE wygląda następująco: ----------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI PŁACE], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S], [Pole Kod Urzędu Skarbowego]). (scieżka: [Funkcje Techniczne], [Baza Danych Systemu], [Zakładka Bank], [Pole Kod Urzędu Skarbowego] Lista kodów jest dostępna w instrukcji [Kody_urzedow_skarbowych.doc] do pobrania --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić, że do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML) został pobrany plik aktywnego formularza: [PIT-11(23)_v1-0E.pdf], do pobrania z adresu --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić się, że dla każdego pracownika został wybrany prawidłowy identyfikator (PESEL lub NIP), który będzie wstawiony do PIT-11 pracownika --> [Kartoteka osób Płace],[Dane Pracownika], [Zakładka Dane płacowe], [Pole PESEL do PIT-11/NIP do PIT-11] 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. Jesli program ten jest zainstalowany pomijamy ten krok. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v4-2-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana wtyczkę starszej wersji, należy ją wcześniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace], [PIT-11] 2. naciskamy [Start] przy odhaczonym polu [Osoby z kosztami standardowymi] 3. naciskamy przycisk [Zaznacz wszystko], jeśli chcemy przygotować do wysyłki dane o wszystkich osobach o standardowych kosztach uzysku; jeśli chcemmy wysłać jedną osobę, wówczas klikamy dwukrotnie wiersz z nazwiskiem tej osoby; w wyniku tego z lewej strony nazwiska pojawi się "krzyżyk", świadczący o wybraniu danej osoby 4. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (czyli np. C:\PL_15\XML), powstaną pliki o przkładowej nazwie: [KOWALSKI_JAN_23_PIT-11.xml], w nazwie których będzie nazwisko, imię i kod pracownika. 5. zahaczamy pole [Osoby z kosztami standardowymi] i naciskamy [Start], w ten sposób wyświetlone zostaną osoby z podwyższonymi kosztami uzysku. 6. powtarzamy punkty od 3 do 4. 7. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-11 (2)], zostanie załadowany pusty aktywny plik PDF --> [PIT-11(23)_v1-0E.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML) 8. wczytujemy do aktywnego formularza PDF [PIT-11(23)_v1-0E.pdf] wyeksportowane wcześniej pliki XML (znajdują się one w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML), np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] np. w wersji Adobe Reader 10 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [EXTENDED], [Forms], [Import Data] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. Przy innych wersjach programu Adobe Reader proszę kontaktować się z infolinią e-Deklaracji 801-055-055. 9. pojedynczo wysyłamy wypełniony formularz [PIT-11(23)_v1-0E.pdf] za pomocą kreatora. 10.do pobrania aktywny PDF UPO_v6-0.PDF (http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/) umozliwiający pobranie potwierdzenia wysyłki. [v.4.15] dodano możliwość wysyłki elektronicznej PIT-4R(wersja 6). ----------------------------------------------------------------------- Opis procedury wysyłki PIT-4R dla modułu PŁACE wygląda następująco: ----------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-4R należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI PŁACE], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S]). (scieżka: [Funkcje Techniczne], [Baza Danych Systemu], [Zakładka Bank], [Pole Kod Urzędu Skarbowego] Lista kodów jest dostępna w instrukcji [Kody_urzedow_skarbowych.doc] do pobrania --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. Przed rozpoczęciem wysyłki PIT-11 należy się upewnić, że do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML) został pobrany plik aktywnego formularza PIT-4R(6)_v1-0E.PDF. do pobrania z adresu --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/. 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. Jesli program ten jest zainstalowany pomijamy ten krok. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v4-2-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana wtyczkę starszej wersji, należy ją wcześniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace], [PIT-4R] 4. naciskamy [Start]. 5. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (czyli np. C:\PL_15\XML), powstanie plik PIT-4R.XML 6. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-4R (2)], zostanie załadowany pusty aktywny plik PDF --> [PIT-4R(6)_v1-0E.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML) 7. wczytujemy do aktywnego czystego formularza PDF [PIT-4R(6)_v1-0E.pdf] wyeksportowany wcześniej plik PIT-4R.XML (znajduje się on w katalogu XML, który powinien być stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy (np. C:\PL_15\XML), np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] np. w wersji Adobe Reader 10 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [EXTENDED], [Forms], [Import Data] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. 8.do pobrania aktywny PDF UPO_v6-0.PDF (http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/) umozliwiający pobranie potwierdzenia wysyłki. [v.4.14] poprawki do algorytmów naliczania procentu stażowego dla funkcjonariuszy. [v.4.13g] w module płacowym zmiany w eksporcie do przelewów elektronicznych w standardzie VIDEOTEL. [v.4.13f] w module kadrowym poprawiono Raport "Zbiorówka Stażu Pracy". [v.4.13e] do modułu kadrowego dodano naliczanie procentu stażu wg nowej ustawy. [v.4.13d] poprawki do algorytmów naliczania procentu stażowego dla funkcjonariuszy, na prośbę KP PSP Pułtusk dodano możliwość exportu do Excela danych o wyliczonych procentach stażowego. [Kartoteka Osób Płace] --> [Wylicz] --> [Stażowe] --> [Start] --> [Wydruk] --> [Excel New]. UWAGA !!! w nowej ustawie jest wyjątek w sposobie naliczania procentu stażowego, który dotyczy funkcjonariuszy, którzy w dniu wejścia ustawy w życie (tj. 18.08.2015) posiadali 21 lat służby. dla tych funkcjonariuszy prawidłowy procent stażu jest wyliczany tylko wtedy, jeśli kalendarz programu płacowego jest ustawiony na wrzesień 2015 lub dalej. ustawienie kalendarza na sierpień 2015 lub wcześniej spowoduje błędne wyliczenie procentu stażowego dla tej kategorii funkcjonariuszy. [v.4.13c] przy naliczeniu dodatku stażowego dla funkcjonariuszy został uwzględniony przypadek, gdy strażak w dniu wejścia w życie ustawy tj. dn. 18.08.2015 r posiada 21 lat służby. (tj. jego Data Przeliczeniowa jest mniejsza lub równa 18.08.1994) w takim przypadku strażak zachowuje prawo do naliczanie procentu dodatku stażowego wg starych zasad, do momentu osiagnięcia przez niego 22 lat służby. [v.4.13] w związku ze zmianą ustawy o PSP zmieniono algorytmy wyliczania procentu stażu funkcjonariusza. celem włączenia nowego algorytmu wyliczania procentu stażu należy wejść do [Funkcje Techniczne],[Baza Danych Systemu] i w polu [Zmiana ustawy o PSP (staż)] wpisać literę [T]. celem uzyskania nowych wartości procentu stażu należy ponownie przeliczyć staż w module płacowym/kadrowym. [v.4.12] dodano możliwość wyboru, czy do PIT-11 przesyłany jest PESEL czy NIP pracownika, w tym celu w programie płacowym w [Kartoteka Osób Płace], [Dane Pracownika] i dalej w zakładce [Dane Płacowe] należy zazaczyć stosowne pole. [v.4.11] dodano możliwość elektronicznej wysyłki PIT-11 w najnowwszej wersji nr 21 dla modułu Zleceń; najnowsza wersji wtyczki [e-Deklaracje-wtyczka.exe] do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ wcześniej należy koniecznie odinstalować starą wersję wtyczki; aktualny plik [PIT-11(21)_v1-0E.pdf] użytkownik może pobrać pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ plik ten należy wgrać do katalogu XML, bedącego podkatalogiem katalogu, w którym znajdują sie dane płacowe za rok 2014.( najczęściej jest to C:\PL_14) [v.4.10] dodano możliwość elektronicznej wysyłki PIT-4R w najnowwszej wersji nr 5; najnowsza wersji wtyczki [e-Deklaracje-wtyczka.exe] do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ wcześniej należy koniecznie odinstalować starą wersję wtyczki; aktualny plik [PIT-4R(5)_v1-0E.pdf] użytkownik może pobrać pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ plik ten należy wgrać do katalogu XML, bedącego podkatalogiem katalogu, w którym znajdują sie dane płacowe za rok 2014.( najczęściej jest to C:\PL_14) [v.4.09] dodano możliwość elektronicznej wysyłki PIT-40 w najnowwszej wersji nr 20; najnowsza wersji wtyczki [e-Deklaracje-wtyczka.exe] do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ wcześniej należy koniecznie odinstalować starą wersję wtyczki; aktualny plik [PIT-40(20)_v1-0E.pdf] użytkownik może pobrać pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ plik ten należy wgrać do katalogu XML, bedącego podkatalogiem katalogu, w którym znajdują sie dane płacowe za rok 2014.( najczęściej jest to C:\PL_14) [v.4.08] dodano możliwość elektronicznej wysyłki PIT-11 w najnowwszej wersji nr 21; najnowsza wersji wtyczki [e-Deklaracje-wtyczka.exe] do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ wcześniej należy koniecznie odinstalować starą wersję wtyczki; aktualny plik [PIT-11(21)_v1-0E.pdf] użytkownik może pobrać pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ plik ten należy wgrać do katalogu XML, bedącego podkatalogiem katalogu, w którym znajdują sie dane płacowe za rok 2014.( najczęściej jest to C:\PL_14) [v.4.07c] zmiany w wydruku Kwot Potrącenia z tytułu zasiłku chorobowego funkcjonariuszy. [v.4.07b] zmiany dla potrzeb wyliczania kwoty potrącenia z tytułu zasiłku chorobowego funkcjonariuszy. [v.4.07a] zmiany dla potrzeb exportu przelewów elektronicznych do VidoTel-a. [v.4.07] aktualizacja druku PIT-2 w module płacowym. [v.4.06] zmiany w sposobie wyliczania kwoty potrącenia za zwolnienie lekarskie funkcjonariusza i cywila. [v.4.05] zmiany w sposobie wyliczania kwoty potrącenia za zwolnienie lekarskie funkcjonariusza. dokładny opis zawarty jest w pliku NALICZANIE CHOROBY(2).doc, który po wgraniu wersji 4.05 będzie dostępny w katalogu programu płacowego. dodano możliwość naliczania kwoty potrącenia za zwolnienie lekarskie funkcjonariusza, które trwało na przełomie 2 miesięcy. [v.4.04] na prośbę KP PSP Krosno Odrzańskie dodano export przelewów do BZWBK. [v.4.03] W ramach [Pozostałe Kartoteki Płace], [Listy Płac] dodano nowy przycisk: [Kwoty Potrącenia za Zwolnienie] Naciśnięcie tego przycisku wygeneruje wydruk pokazujący kwoty zmniejszeń z tytułu zwolnień lekarskich, dotyczące podświetlonej Listy Płac. [v.4.02] zmiany w sposobie wyliczania kwoty potrącenia za zwolnienie lekarskie funkcjonariusza. dokładny opis zawarty jest w pliku NALICZANIE CHOROBY(2).doc, który po wgraniu wersji 4.02 będzie dostępny w katalogu programu płacowego. [v.4.01] Na polecenie KW PSP Warszawa (dla potrzeb Komendy Mazowieckiej) dodano do programu kadrowego import danych o zwolnieniach lekarskich funkcjonariuszy z plików CSV. (pochodzących z programu SECS v 2.1.7.) Nowy klawisz [Import Plików CSV] znajduje się w [Kartotece Osób Kadry]. [v.3.99] zmiany w algorytmach naliczania zasiłków chorobowych dla funkcjonariuszy. [v.3.98c] zmiany w PIT-11 dla Umów-Zleceń [v.3.98b] zmiany w e-PIT-40 dla modułu płace zmiana dot. sytuacji wypłaty świadczeń z ZFŚS. [v.3.98a] [v.3.98] dodano PIT-40 do modułu PŁACE w wersji 19 (najnowsza) dla potrzeb elektronicznej wysyłki, dokładny opis działania w/w modułu znajduje się w plikach: e_Wysylka_PIT.doc instruzytkownika13.pdf są one dostępne pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ począwszy od wersji [3.94] został zablokowany przycisk wydruku PIT-40. od tej wersji programu wydruk dokumentu PIT-40 będzie się odbywał poprzez wyeksportowanie danych o pracowniku do pliku w formacie XML a następnie wczytanie tego pliku do do pliku w formacie PDF autorstwa Ministerstwa Finansów (PIT-40(19)_v1-0E.pdf --> do pobrania ze strony Ministerstwa Finansów). plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ do poprawnego działania wydruku i wysyłki PIT-40 jest również potrzebna wtyczka [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe] produkcji Ministerstwa Finansów plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ po wczytaniu danych z formatu [XML] do pliku [PIT-40(19)_v1-0E.pdf] użytkownik może albo wydrukować PIT-40, albo wysłać go elektronicznie. dzięki oparciu wydruku PIT-40 o dokument PDF (autorstwa Ministerstwa Finansów) i zasilanie go z pliku XML, otrzymanego z programu płacowego mamy pewność, że druk PIT-40 jest zgodny z przepisami. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Krótka procedura wydruku PIT-40 dla modułu PŁACE wygląda następująco: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wydruku PIT-40 należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI PŁACE], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S]). Lista kodów jest dostępna na końcu instrukcji [e_Wysylka_PIT.doc] . 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana starą wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v2-0-1.exe] z roku 2012, należy ją wczesniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace], [PIT-40] 2. naciskamy [Start] przy odhaczonym polu [Osoby z kosztami standardowymi] 3. naciskamy przycisk [Zaznacz wszystko], jeśli chcemy przygotować do wydruku dane o wszystkich osobach o standardowych kosztach uzysku; jeśli chcemmy wydrukować jedną osobę, wówczas klikamy dwukrotnie wiersz z nazwiskiem tej osoby; w wyniku tego z lewej strony nazwiska pojawi się "krzyżyk", świadczący o wybraniu danej osoby 4. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, powstaną pliki o przkładowej nazwie: [KOWALSKI_JAN_23_PIT-40.xml], w nazwie których będzie nazwisko, imię i kod pracownika. 5. zahaczamy pole [Osoby z kosztami standardowymi] i naciskamy [Start], w ten sposób wyświetlone zostaną osoby z podwyższonymi kosztami uzysku. 6. powtarzamy punkty od 3 do 4. 7. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-40 (2)], zostanie załadowany plik [PIT-40(19)_v1-0E.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy 8. wczytujemy do aktywnego formularza PDF [PIT-40(19)_v1-0E.pdf] wyeksportowane wcześniej pliki XML (znajdują się one w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. 9. drukujemy formularze PIT-40. [v.3.97] na prośbę KP PSP Wieliczka do ekranu [Pozostałe Kartoteki Płace] i dalej [Listy Płac] dodano nowy przycisk: [Przelicz Ponownie] Naciśnięcie tego przycisku powoduje ponowne automatyczne przeliczenie podświetlonej Listy Płac; Przeliczana ponownie Lista Płac musi być oczywiście wcześniej stworzona; Przycisk ten może być przydatny w sytuacji, gdy np. w trakcie tworzenia Listy Płac pojawiły się problemy z napięciem zasilającym i operator programu płacowego ponownie chce przeliczyć LP. [v.3.96] do modułu ZLECEŃ dodano PIT-11 w wersji 20 (najnowsza) dla potrzeb elektronicznej wysyłki, dokładny opis działania w/w modułu znajduje się w plikach: e_Wysylka_PIT.doc instruzytkownika13.pdf są one dostępne pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ począwszy od wersji [3.96] został zablokowany przycisk wydruku PIT-11. od tej wersji programu wydruk dokumentu PIT-11 będzie się odbywał poprzez wyeksportowanie danych o pracowniku do pliku w formacie XML a następnie wczytanie tego pliku do do pliku w formacie PDF autorstwa Ministerstwa Finansów (PIT-11(20)_v1-0E.pdf --> do pobrania ze strony Ministerstwa Finansów). plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ do poprawnego działania wydruku i wysyłki PIT-11 jest również potrzebna wtyczka [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe] produkcji Ministerstwa Finansów plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ po wczytaniu danych z formatu [XML] do pliku [PIT-11(20)_v1-0E.pdf] użytkownik może albo wydrukować PIT-11, albo wysłać go elektronicznie. dzięki oparciu wydruku PIT-11 o dokument PDF (autorstwa Ministerstwa Finansów) i zasilanie go z pliku XML, otrzymanego z programu płacowego mamy pewność, że druk PIT-11 jest zgodny z przepisami. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Krótka procedura wydruku PIT-11 dla modułu ZLECEŃ wygląda następująco: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wydruku PIT-11 należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI ZLECENIA], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S]). Lista kodów jest dostępna na końcu instrukcji [e_Wysylka_PIT.doc] . plik ten jest dostępny pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana starą wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v2-0-1.exe] z roku 2012, należy ją wczesniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Zlecenia], [PIT-11] 2. naciskamy [Start] 3. naciskamy przycisk [Zaznacz wszystko], jeśli chcemy przygotować do wydruku dane o wszystkich osobach, jeśli chcemmy wydrukować jedną osobę, wówczas klikamy dwukrotnie wiersz z nazwiskiem tej osoby; w wyniku tego z lewej strony nazwiska pojawi się "krzyżyk", świadczący o wybraniu danej osoby 4. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, powstaną pliki o przkładowej nazwie: [KOWALSKI_JAN_23_PIT-11.xml], w nazwie których będzie nazwisko, imię i kod pracownika. 5. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-11 (2)], zostanie załadowany plik [PIT-11(20)_v1-0E.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy 6. wczytujemy do aktywnego formularza PDF [PIT-11(20)_v1-0E.pdf] wyeksportowane wcześniej pliki XML (znajdują się one w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. 7. drukujemy formularze PIT-11. [v.3.95] dodano PIT-4R w wersji 4 (najnowsza) dla potrzeb elektronicznej wysyłki, począwszy od wersji [3.95] został zablokowany przycisk wydruku PIT-4R. od tej wersji programu wydruk dokumentu PIT-4R będzie się odbywał poprzez wyeksportowanie danych o pracowniku do pliku w formacie XML a następnie wczytanie tego pliku do do pliku w formacie PDF autorstwa Ministerstwa Finansów (PIT-4R(4)_v1-1E.pdf --> do pobrania ze strony Ministerstwa Finansów). plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ do poprawnego działania wydruku i wysyłki PIT-4R jest również potrzebna wtyczka [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe] produkcji Ministerstwa Finansów plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ po wczytaniu danych z formatu [XML] do pliku [PIT-4R(4)_v1-1E.pdf] użytkownik może albo wydrukować PIT-4R, albo wysłać go elektronicznie. dzięki oparciu wydruku PIT-4R o dokument PDF (autorstwa Ministerstwa Finansów) i zasilanie go z pliku XML, otrzymanego z programu płacowego mamy pewność, że druk PIT-11 jest zgodny z przepisami. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Krótka procedura wydruku PIT-4R wygląda następująco: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wydruku PIT-4R należy się upewnić, że wprowadzono kod e-Deklaracji dla Urzędu Skarbowego Płatnika. (ścieżka: [Funkcje Techniczne], [Baza Danych Systemu], [Zakładka Bank], [Pole kod Urzędu Skarbowego]). Lista kodów jest dostępna na końcu instrukcji [e_Wysylka_PIT.doc] . plik ten jest do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana starą wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v2-0-1.exe] z roku 2012, należy ją wczesniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace] i wybieramy przycisk [PIT-4R] 2. naciskamy [Start] 3. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie pliku "PIT-4R.XML" do podpisu elektronicznego (1)] w wyniku tego w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, powstanie plik o nazwie: [PIT-4R.XML]. 4. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-4r (2)], zostanie załadowany plik [PIT-4R(4)_v1-1E.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy 5. wczytujemy do aktywnego formularza PDF [PIT-4R(4)_v1-1E.pdf] wyeksportowanY wcześniej plik XML (znajdujE się on w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plikU XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanym plikiem XML i wybieramy plik XML [PIT-4R.XML]. 6. drukujemy formularz PIT-4R. [v.3.94] dodano PIT-11 do modułu PŁACE w wersji 20 (najnowsza) dla potrzeb elektronicznej wysyłki, dokładny opis działania w/w modułu znajduje się w plikach: e_Wysylka_PIT.doc instruzytkownika13.pdf są one dostępne pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ począwszy od wersji [3.94] został zablokowany przycisk wydruku PIT-11. od tej wersji programu wydruk dokumentu PIT-11 będzie się odbywał poprzez wyeksportowanie danych o pracowniku do pliku w formacie XML a następnie wczytanie tego pliku do do pliku w formacie PDF autorstwa Ministerstwa Finansów (PIT-11(20)_v1-0E.pdf --> do pobrania ze strony Ministerstwa Finansów). plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ do poprawnego działania wydruku i wysyłki PIT-11 jest również potrzebna wtyczka [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe] produkcji Ministerstwa Finansów plik ten jest również do pobrania z naszej strony www z adresu : http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ po wczytaniu danych z formatu [XML] do pliku [PIT-11(20)_v1-0E.pdf] użytkownik może albo wydrukować PIT-11, albo wysłać go elektronicznie. dzięki oparciu wydruku PIT-11 o dokument PDF (autorstwa Ministerstwa Finansów) i zasilanie go z pliku XML, otrzymanego z programu płacowego mamy pewność, że druk PIT-11 jest zgodny z przepisami. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Krótka procedura wydruku PIT-11 dla modułu PŁACE wygląda następująco: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przed rozpoczęciem wydruku PIT-11 należy się upewnić, że wprowadzono kody e-Deklaracji dla Urzędów Skarbowych wykorzystywanych przez użytkownika programu płacowego (ścieżka: [POZOSTAŁE KARTOTEKI PŁACE], [URZĘDY SKARBOWE], [Dane U.S]). Lista kodów jest dostępna na końcu instrukcji [e_Wysylka_PIT.doc] . 1. Instalujemy program Adobe Reader [plik instalacyjny AdbeRdr950_pl_PL.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] Oprogramowanie Adobe Reader musi być w wersji 8.1.4 lub wyższej. 2. Instalujemy wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v3-0-0.exe do pobrania pod adresem --> http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/] UWAGA !!!!. jeśli mamy zainstalowana starą wtyczkę [e-Deklaracje-wtyczka_v2-0-1.exe] z roku 2012, należy ją wczesniej odinstalować 3. Wybieramy [Raporty Płace], [PIT-11] 2. naciskamy [Start] przy odhaczonym polu [Osoby z kosztami standardowymi] 3. naciskamy przycisk [Zaznacz wszystko], jeśli chcemy przygotować do wydruku dane o wszystkich osobach o standardowych kosztach uzysku; jeśli chcemmy wydrukować jedną osobę, wówczas klikamy dwukrotnie wiersz z nazwiskiem tej osoby; w wyniku tego z lewej strony nazwiska pojawi się "krzyżyk", świadczący o wybraniu danej osoby 4. Naciskamy przycisk [XML-Tworzenie plików do podpisu elektronicznego(1)] w wyniku tego w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, powstaną pliki o przkładowej nazwie: [KOWALSKI_JAN_23_PIT-11.xml], w nazwie których będzie nazwisko, imię i kod pracownika. 5. zahaczamy pole [Osoby z kosztami standardowymi] i naciskamy [Start], w ten sposób wyświetlone zostaną osoby z podwyższonymi kosztami uzysku. 6. powtarzamy punkty od 3 do 4. 7. naciskamy przycisk [Podpisywanie Elektr./Druk PIT-11 (2)], zostanie załadowany plik [PIT-11(20)_v1-0E.pdf]; plik ten wcześniej należy wgrać do katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy 8. wczytujemy do aktywnego formularza PDF [PIT-11(20)_v1-0E.pdf] wyeksportowane wcześniej pliki XML (znajdują się one w katalogu XML, który zostanie stworzony w katalogu, w którym jest zainstalowany program płacowy, np. w wersji Adobe Reader-a 8.1.4 wczytanie plików XML odbywa się po wybraniu menu [Dokument], [Formularze],[Importuj dane] i dalej wskazujemy katalog z wyeksportowanymi plikami XML i wybieramy po kolei stosowne pliki XML. 9. drukujemy formularze PIT-11. [v.3.93] w module Płace i Kadry dodano możliwość exportu do nowych wersji Excel-a. [v.3.92a] dodano możliwość przewijania danych na ekranie za pomocą "kółka" od myszki dla wszystkich rodzajów myszek. [v.3.92] w module kadrowym w raportach wg Kierunków Wykształcenia,wg Odznaczeń, wg Kwalifikacji Zawodowych i wg Szkoleń dodano możliwość filtrowania w ramach tych zestawień wg nazwy wykształcenia, nazwy Odznaczenia, nazwy Kwalifikacji i wg nazwy Szkolenia. Dodano nowy raport wg Rodzaju Służby. [v.3.91a] w module kadrowym dodano w exporcie do SPD dane o paszporcie pracownika. [v.3.91] na prośbę KW PSP Warszawa wprowadzono nstępujące zmiany: w module płacowym dodano dwustronne wydruki PIT-11 przy wydruku pojedyńczego pracownika, (należy pamiętać, iż celem uzyskania wydruku dwustronnego, na ekranie, który pojawia się po naciśnięciu przycisku [Druku PIT-11] nalezy zahaczyć pole [Duplex], oczywiście należy pamiętać, iż wydruk dwustronny jest możliwy tylko na drukarkach posiadajacych możliwość wydruku dwustronnego, często w ustawieniach sterownika drukarki należy ustawić tą możliwośc. w module kadrowym dodano nowe raporty: Raport wg Kierunków Wykształcenia, Raport wg Kwalifikacji Zawodowych, Raport wg Szkoleń, Raport wg Odznaczeń, Raport wg Lat, M-cy, Dni Pracy, w module kadrowym dodano nowe pola: nazwisko panieńskie matki [zakładka Dane Ogólne(1)] seria i numer paszportu [nowa zakładka Dane Ogólne(3)] kto wydał paszport data wydania paszportu data ważności paszportu dodano nowe encje dla potrzeb exportu do SPD: (zakładka Inne w danych szczegółowych pracownika) Kary, Urlopy Nagrodowe, Wyróznienia wcześniej należy uzupełnić słowniki wykorzystywane w w/w encjach, w tym celu należy wypełnić zawartość plików tekstowych: ORGAN.TXT RODZAJ_KARY.TXT RODZAJ_WYROZ.TXT pliki te, z przykładową zawartością można pobrać z naszej strony www: www.dewon.kielce.com.pl\TXT pliki te należy następnie wgrać do katalogu, w którym jest zainstalowany program kadrowy, ------------------------------ UWAGA !!! ------------------------------ Po wgraniu nowej wersji 3.91 należy bezwzględnie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje] i następnie nacisnąć przycisk [Twórz SPD 13]. Zostaną wówczas dodane nowe pola do kadrowej bazy danych. Po tych czynnościach należy koniecznie ponownie nadać prawa dla użytkownika dla modułu Kadrowego w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. [v.3.90b] dodano do modułu elektronicznej wysyłki PIT-11 możliwość wysyłki innych żródeł dochodów (pola 71,72,74) [v.3.90] zmiany w w module elektronicznej wysyłki PIT-11. dokładny opis działania w/w modułu znajduje się w plikach: e_Wysylka_PIT.doc instruzytkownika13.pdf są one dostępne pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ [v.3.89] na prośbę KP PSP Sierpc dodano nowy układ części budżetowej w podsumowaniu LP, jednocześnie w Funkcjach Technicznych, w Bazie Danych Systemu dodano pole wyboru: [Windows 7 --> 64 bit] pole to dotyczy tych użytkowników, którzy mają na swoim komputerze wgrany system operacyjny Windows 7 należy wówczas zahaczyc to pole, jeśli w programie płacowym pojawią się problemy z prawidłowym wyświetlaniem cyfr. [v.3.88] na prośbę KP PSP Płock i KP PSP Sochaczew dodano: na wydruku Listy Płac w części podsumowań dodano nowy wiersz: "Zatwierdził ogółem brutto+choroba+inne dochody" Ten sam wiersz dodano w Wydruku Sum LP. dodatkowo na wydruku Sum LP dodano nowy wiersz: "Część: 85, dział: 75, rozdział: 75411, paragraf .............." wcześniej stosowne wpisy należy dodać w ekranie: Funkcje Techniczne, Baza danych Systemu, Zakładka Paragrafy kosztowe, jego wyświetlenie jest uzaleznione od zahaczenia stosownego pola na przycisku "Wydruk Sum Lp" [v.3.87a] poprawiono algorytmy naliczania nagrody jubileuszowej w Raportach Kadry. [v.3.87] w module Kadry, w danych szczegółowych pracownika, w zakładce Wynagrodzenie dodano nowe pole: "Dodatek motywacyjny" zachowano mechanizm przenoszenia tego dodatku do angaży modułu płacowego. Nowy dodatek został równiez dodany do wydruków Decyzji i Angaży. ------------------------------ UWAGA !!! ------------------------------ po wgraniu nowej wersji 3.87 należy bezwzględnie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje] i następnie nacisnąć przycisk [Twórz wersja 3.87]. po tych czynnościach należy ponownie nadać prawa dla użytkownika dla modułu Kadrowego w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. [v.3.86] w module Płace dodano możliwość elektronicznej wysyłki PIT-11. dokładny opis działania w/w modułu znajduje się w plikach: e_Wysylka_PIT.doc instruzytkownika13.pdf są one dostępne pod adresem: http://www.dewon.kielce.com.pl/XML/ [v.3.85c] w module Kadry dodano w zakładce Odznaczenia nowy organ nadający tj. Minister Spraw Wewnętrznych. [v.3.85] w module Kadry dodano możliwość exportu do Excel-a zawartości wszystkich Kartotek Pracownika: Przebieg Pracy Poprzednie Stanowiska Poprzednie Stopnie Przebieg Służby Kierunki Wykształcenia Kwalifikacje Zawodowe itd. po wyeksportowaniu danych, w samym zaś Excel-u należy samemu sformatować kolumny, tzn. np. dopasować szerokość kolumn do żądanej wielkości itd. w Kartotece Urlopowej Pracownika umożliwiono wpisywanie niecałkowitych dni urlopu, np. 2,5 dnia. można też przyjąć zasadę , że wpisujemy nie dni a godziny. w Raportach: Nieważnych Opinii Służbowych, Nieważnych Badań Lekarskich Nieważnych Szczepień Lekarskich dodano pole [Wszyscy] , które umożliwia wyswietlenie danego raportu dla wszystkich pracowników, bez względu na fakt przekroczenia ważności badania czy szczepienia. ------------------------------ UWAGA !!! ------------------------------ po wgraniu nowej wersji 3.85 należy bezwzględnie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje], i następnie nacisnąć przycisk [Twórz wersja 3.85]. po tych czynnościach należy ponownie nadać prawa dla użytkownika w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. [v.3.84] w module Kadry, w zakładce Jubileusz/Emerytura na czerwono jest obecnie wyświetlana informacja o latach , miesiącach i dniach. [v.3.83a] w module Płace zmiany w druku PIT-11 dla Zleceń. [v.3.83] w module kadrowym w zakładce "Staż pracy" na czerwono jest obecnie wyświetlana informacja ile lat , miesięcy i dni upłynęło do dzisiejszego dnia od daty DP. w module płacowym dodano mozliwość drukowania PIT-11 dla osób prowadzących działalność gospodarczą. w takim przypadku zamiast PESEL-a jest na PIT-11 drukowany identyfikator NIP. celem uzyskania tego efektu przed wydrukowaniem PIT-11 należy wybrać konkretnego pracownika. pojawi się wówczas pole, pozwalające wybrać, czy PESEL, czy NIP ma byc wydrukowany na PIT-11 dla tego pracownika. [v.3.82d] w module Płace dodano nowy druk PIT-40. [v.3.82c] w module Płace dodano nowy druk PIT-11 w wersji 19. [v.3.82b] w module Zlecenia dodano nowy druk PIT-11 w wersji 19. [v.3.82a] w module Płacowym dodano nowy druk PIT-11 w wersji 19. [v.3.81] w module Płacowym dodano nowy druk PIT-11 w wersji 18. [v.3.80] w module Kadrowym, w zakładce [Inne], przycisk [Urlopy], długość pola [Rodzaj nieobecności] dla potrzeb SPD zwiekszono do 100 znaków. ------------------------------ UWAGA !!! ------------------------------ po wgraniu nowej wersji 3.80 należy bezwzglednie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje], i następnie nacisnąć przycisk [Twórz SPD 12]. po tych czynnościach należy ponownie nadać prawa dla użytkownika w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. [v.3.79 dodanie do rodzaju nieobecności 2 pozycji: urlop ojcowski i zwolnienie ze świadczenia pracy [v.3.78] Dodano możlwość exportu do SPD KG PSP nowej encji [PBS] "Przebieg Służby". W związku z tym w programie kadrowym pojawiły się nowe przyciski. W ekranie [Pozostałe Kartoteki Kadry] są to: - [Rodzaj Zdarzenia Kadrowego] --> słownik rodzajów zdarzeń kadrowych np. awans w stopniu i stanowisku , przeniesienie, wyznaczenie, delegowanie, zwolnienie, ponowne przyjęcie do służby/pracy, powierzenie obowiązków itd. - [Powód Zdarzenia Kadrowego] --> słownik powodów zdarzeń kadrowych. Słowniki te powinny zostać wypełnione przez operatora programu kadrowego rodzajami i powodami zdarzeń kadrowych, a wcześniej zamapowane w interfejsie GIU SPD. Po uzupełnieniu w/w słowników należy wejść w [Kartotekę Osób Kadry] i dalej w [Dane pracownika] --> zakładka [Służba], tu pojawi się nowy przycisk [Przebieg Służby] Dla każdej osoby należy, korzystając z wcześniej wprowadzonych słowników, wprowadzić stosowne dane plus dodatkowo "Datę Zdarzenia od" i "Datę Zdarzenia do". W ekranie samej wysyłki do SPD KG PSP pojwi się możliwość zahaczenia encji "Przebieg Służby". Wysyłka danych do SPD KG PSP nie ulega zmianie. ------------------------------ UWAGA !!! ------------------------------ Po wgraniu nowej wersji 3.78 należy bezwzględnie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje], a następnie nacisnąć przycisk [Twórz SPD 11]. Spowoduje to dodanie nowych pól dot. encji "Przebieg Służby". Po tych czynnościach należy ponownie nadać wszystkie prawa dla użytkownika/ów w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. Dotyczy to oczywiście modułu Kadry, który w Zakładce "Zabezpieczenia" należy wcześniej zaznaczyć. Jednocześnie w opcji [Funkcje Techniczne] --> [Baza Danych] Systemu] został dodany aktywny link do nowej strony internetowej: www.cpu.kielce.pl Można na niej znależć wiele ciekawych informacji dot. w/w programów. [v.3.77] zmiana separatora z przecinka na kropkę dla potrzeb etatu w encji "Przypisanie organizacyjne". [v.3.76] zmiany w module kadrowym dla potrzen komendy świętokrzyskiej. [v.3.75] zmieniono algorytmy wyliczania daty rozpoczecia służby (DR), obecnie data rozpoczecia służby (DR) jest wyliczana w analogiczny sposób jak data przeliczeniowa (DP). Jednocześnie autorzy programy (firma CPU) zwracają się z prośbą do użytkowników programu Płacowo-Kadrowego i Finansowo-Księgowego o przesłanie na adres dewon@complex.com.pl aktualnych adresów internetowych, na które mogłaby trafiać korespondencja od nas do Państwa. Chodzi nam o możliwość szybkiego informowania Państwa o nowościach w programie, o planowanych modernizacjach programu, czy wreszcie o ustanowienie szybkiego kanału łączności między nami. Jeśli byłoby to możliwe prosimy również o podanie telefonu (a także nazwiska i imienia) osoby, do kontaktów w sprawie w/w programów. Jednocześnie informujemy, że została dla Państwa wygody uruchomiona nowa strona internetowa: www.cpu.kielce.pl Można na niej znależć wiele ciekawych informacji dot. w/w programów. [v.3.74] W module płacowym dodano możliwość wystawiania Zaświadczenia o Zarobkach za dowolny okres. Opis nowej funkcji programu znajduje się w pliku opis1.doc w katalogu programu płacowego. [v.3.73] w module Kadrowym, w zakładce [Staż pracy], dodano wyświetlanie przepracowanych lat i miesięcy (czerwona czcionka). [v.3.72] w module Kadrowym, w zakładce [Inne], przycisk [Zwolnienia lekarski], długość pola [Rodzaj nieobecności] dla potrzeb SPD zwiekszono do 100 znaków. ------------------------------ UWAGA !!! ------------------------------ po wgraniu nowej wersji 3.72 należy bezwzglednie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje], i następnie nacisnąć przycisk [Twórz SPD 10]. po tych czynnościach należy ponownie nadać prawa dla użytkownika w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. [v.3.71] zmieniono algorytmy wyliczania dany DP (daty przeliczeniowej do stażowego) teraz przy wyliczaniu daty DP przez program są uwzględniane faktyczne ilości dni w m-cu, zmieniono przyczynę niewykonania badań przez pracownika: było --> "nie terminowe poddanie się badaniom przez pracowwnika" teraz jest --> "nie terminowe poddanie się badaniom" [v.3.70] poprawiono algorytmy wysyłki danych o Odznaczeniach do SPD [v.3.69b] W słowniku SPD organ nadający dodano: Dyrektor CIOP Dyrektor PCBC Inne Komendant Główny (Wojewódzki) OHP Komendant Główny OHP Komendant Główny PSP Minister Edukacji Narodowej Minister Gospodarki Minister Infrastruktury Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Minister Obrony Narodowej Minister Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji Minister Sprawiedliwości Minister Zdrowia Naczelnik ZHP Prezes UGW Prezes UP RP Prezes ZG (ZW) ZOSP RP Prezes ZG LOK Prezes ZG PCK Prezes ZG TPD Prezes ZG ZOSP RP Prezes ZW PCK Prezydent RP Przewodniczący Kapituły Odznaczeń Łowieckich Przewodniczący ROPWiM [v.3.69a] zmiany dla SPD, w rodzaju służby zmiana z "Na stałe" --> "Stała" [v.3.69] zmiany dla SPD, poprawki w exporcie do SPD KG PSP [v.3.68] zmiany dla SPD, po WGRANIU aktualizacji, w katalogu księgowym pojawi się aktualna instrukcja wysyłki do SPD KG PSP w pliku SPD_KG_PSP_PL.DOC [v.3.67] dodano przy eksporcie z modułu kadrowego do SPD możliwość wyboru, które grupy płacowe nie będą wysyłane do SPD [v.3.66] zmiany na potrzeby SPD: dodano: w danych szczegółowych pracownika w module Kadrowym w zakładce [Jubil/Emeryt] dodano pole [Planowany rok przejści ana emeryturę] w zakładce [Adres] dodano nr telefonu komórkowego w zakładce [Dane ogólne(2)] dodano datę wydania i ważności dowodu osobistego w zakładce [Dane ogólne (1)] dodano Status pracownika cywilnego, (jest aktywny jeśli w zakadce [Staż pracy] , pole [Typ pracownika] = "C") w celu wgrania tych zmian do programu kadrowego należy: 1. pobrać najnowszą wersję programu --> plik spak_pl.exe wgrać go do katalogu w którym zainstalowany jest program kadrowy i rozpakować 2. uruchomic IBAdmin.exe w ostatniej zakładce "Nowe wersje" kolejno naciskać przyciski Twórz SPD8 Twórz SPD9 3. ponownie nadać prawa dla użytkownika w zakadce "Zabezpieczenia" [v.3.65] zmiany na potrzeby SPD: zwracam uwagę na ważność słownika "Jednostka Organizacyjna" w ramach "Pozostałych Kartorek Kadry" Należy w słowniku wpisać jednostki organizacyjne wynikające z regulaminu organizacyjnego, do których należą pracownicy; np. JRG1, Dział księgowy, itd. a następnie przyporzadkować wszystkim pracownikom ich jednostki organizacyjne, (Kartoteka Osób kadry, Dane pracownika, zakładka dane ogólne (2), pole nazwa jednostki organizacyjnej. Celem poprawnego wysyłania do SPD danych o wynagrodzeniach, należy w module płacowym,w angażach pracowników wpisać stosowne nazwy tytułów i ich kwoty (Kartoteka Osób Płace i dalej przycisk Angaż), oczywiscie w danych angażu wysyłanych do SPD nie może być potrąceń (PZU, ZZ Florian itd.) Kody pracowników w module kadrowym i płacowym muszą być identyczne. dodano: w danych szczegółowych pracownika w module Kadrowym w zakładce [Dane ogólne (2)] dodano datę wydania i datę wazności dowodu osobistego, w zakładce [Adres] dodano nr telefonu komórkowego w zakładce [Jubil/Emeryt] dodano planowany rok przejścia na emeryturę, w zakładce [Służba] w Systemie Służby dodano kod --> "Inne" w Rodzaju Służby dodano nowe kody --> "Kandydacka" i " Inne" w zakładce [Wykształcenie] i dalej przycisk [Kierunek wykształcenia] dodano --> "datę uzyskania" i "nazwę tytułu" wykształcenia i dalej przycisk [Kwalifikacje Zawodowe] dodano --> "datę nabycia" i "datę ważności" Kwalifikacji i dalej przycisk [Szkolenia] dodano --> "datę ważności" Szkolenia i dalej przycisk [Odznaczenia] dodano --> "Organ nadający" i "Nr legitymacji" w zakładce [Inne] i dalej przycisk [Urlopy] dodano --> "Rodzaj nieobecności" i dalej przycisk [Zwolnienia lekarski] dodano --> "Rodzaj nieobecności" i dalej przycisk [Badania okresowe] dodano --> "Przyczynę niewykonania badania" w celu wgrania tych zmian do programu kadrowego należy: 1. pobrać najnowszą wersję programu --> plik spak_pl.exe wgrać go do katalogu w którym zainstalowany jest program kadrowy i rozpakować 2. uruchomic IBAdmin.exe w ostatniej zakładce "Nowe wersje" kolejno naciskać przyciski Twórz SPD1 Twórz SPD2 Twórz SPD3 Twórz SPD4 Twórz SPD5 Twórz SPD6 Twórz SPD7 3. ponownie nadać prawa dla użytkownika w zakadce "Zabezpieczenia" Po wgraniu wersji [v.3.65] w katalogu, w którym jest wgrany program kadrowy będzie można zaznajomić się z instrukcją wysyłki danych do SPD. Jest ona w pliku SPD_KG_PSP.doc [v.3.64] dodano export przelewów elektronicznych do City Banku. [v.3.63] zmiany adresu strony do pobierania aktualizacji [v.3.62f] zmiany w PIT-11 dla modułu Zleceń [v.3.62e] zmiany w PIT-4R [v.3.62d] zmiany w PIT-40 i PIT-4R [v.3.62c] nowy PIT-11 wersja 17 poprawiona [v.3.62] nowy PIT-11 wersja 17 [v.3.61g] zmiany w Eliksir typ2 [v.3.61f] zmiany w PIT-11 [v.3.61e] w module Kadry dodano nowy Angaż III [v.3.61d] zmiany w Eliksir typ 2 [v.3.61c] zmiany w PIT-40 możliwość wpisania ulgi na wychowanie dzieci [v.3.61a] zmiany w PIT-11 [v.3.61] zmiany w PIT-4R [v.3.60] zmiany w PIT-11 [v.3.59] dodano dla potrzeb [Zaświadczenia o Zarobkach] możliwość wprowadzenia wybranych kodów tytułów płacowych, które mają wejść do Brutta. [v.3.58a] poprawiono mechanizmy pracy w sieci komputerowej. [v.3.58] dodano PIT-4R [v.3.57] w związku z faktem, iż na niektórych komputerach, w przypadku gdy nazwisko zawierało "literę polską" [ą ć ę ż ł ń...] sortowanie alfabetyczne nazwisk na Listach Płac nie było prawidłowe, w wersji 3.57 tą niedogodność zlikwidowano. po wgraniu nowej wersji tylko nowotworzone Listy Płac będą sortowane prawidłowo; stare Listy Płac będą sortowane "po staremu". --------- UWAGA !!! --------- po wgraniu nowej wersji 3.57 należy bezwzglednie wejść do programu IBAdmin, w ostatnią zakładkę [Nowe wersje], i następnie nacisnąć przycisk [Twórz wersja 3.57]. po tych czynnościach należy ponownie nadać prawa dla użytkownika w zakładce [Zabezpieczenia] programu IBAdmin. --------------- dodatkowo do modułu [Kadry] w [Kartotece Osób Kadry] dodano przycisk exportu danych do [Bazy STRAŻ]. --------------- [v.3.56] dodano w module Kadry możliwość wpisywania mnożnika do grup [Pozostałe Kartoteki Kadry],[Grupa Zaszeregowania], a także kwoty bazowej [Funkcje Techniczne] [Baza Danych Systemu] [Zakładka Osoby, Podpisy] [v.3.55] dodano w module Kadry możliwość przeliczenia wynagrodzenia, (nowa opcja "Przelicz wynagrodzenie w Kadrach" pod przyciskiem [Wylicz]) [v.3.54] zmiany w PIT-11 dla Umów-Zleceń. [v.3.53] dodano możliwość tworzenia PIT-40 dla osób z przedziału podatkowego 30% i 40%. w tym celu w danych stałych takiej osoby, należy w jej zakładce [Dane płacowe], w polu [skala podatkowa] wpisać faktyczny procent podatku tj, 30 lub 40. dla pozostałych pracowników może w tym polu pozostac wpis 0 lub 19. [v.3.52] dodano możliwość naliczania stażu pracy do 30% włącznie, w tym celu w polu definiującym typ pracownika (zakładka staż pracy) należy wpisać literę "K" zmiana podstaw naliczania zasiłku chorobowego w związku ze zmianą składki rentowej. [v.3.51b] zmiany w PIT-11 , PIT-40 [v.3.51] aktualizacja PIT-40, aktualizacje tę należy dokonać po otwarciu nowego roku (opis poniżej) [v.3.50] dodano do wydruku LP a także do zbiorówek z LP składkę rentową od Płatnika. UWAGA!!!!! ---------- Po zgraniu z Internetu i rozpakowaniu [wersji 3.50] a przed pierwszym uruchomieniem programu, należy bezwzględnie wejść do programu IBAdmin, do jego ostatniej zakładki [Nowe wersje] i jednorazowo nacisnąć przycisk: [Twórz wersja 3.50] Spowoduje to stosowną modyfikację struktury istniejącej bazy danych. Czyność tą należy wykonać przy ustawionym kalendarzu na nowy rok 2008. Czynności te należy wykonac po otwarciu programu płacowego na rok 2008.(opis poniżej) [v.3.49] dodano możliwość exportowania do VIDEOTEL-a klasyfikacji budżetowej [v.3.48c] zmiana w PIT-11 [v.3.48] zmiana PIT-11 dla Umow-Zlecen [v.3.47] 1. dodano nowy druk decyzji perspnalnej zgodnie z sugestią KP PSP Ustrzyki Dolne. 2. dodano mozliwosc ustawiania progu kwotowego, do ktorego nie naliczany jest podatek, a po przekroczeniu ktorego podatek jest naliczany. W zakladce [ZUS] w ramach [Bazy Danych Systemu] nalezy wpisac kwote dla pola [Prog podatkowy dla diet]. Prog ten bedzie kontrolowac te tytuly placowe, ktore w [typie wyplaty] placowego maja litere: [D] - sprawdzanie w ramach m-ca [M] - sprawdzanie w ramach roku [v.3.46] zmiany programie placowym zwiazane ze zmiana stawki rentowej od ubezpieczonego. 1.w podsumowaniu LP dodano pozycje : [Razem skł.rent.Płatnik] 2.w [Raportach Place], [Export do Platnika], [Zbiorowka ZUS] dodano kolumne : [składka rentowa Płatnik] [v.3.45] wydruk Angazu w module Kadry [v.3.44] zmiany w PIT-11 [v.3.43] w module Place dodano podsumowanie dla potrzeb wyplat RYCZALTU, w module Zlecenia dodano mozliwosc wykonania zbiorowki dla Funduszu Palc dla wybranego Urzedu Skarbowego [v.3.42] zmiana formularza umow-zlecen , poprawka w podsumowaniu (KASA) [v.3.41] dodano mozliwosc sortowania alfabetycznego pracownikow na kartotece w Kadrach [v.3.40a] zmiany w PIT-40 [v.3.40] zmiany w PIT-40 [v.3.39] zmiany w PIT-11 i nowe zaokraglenia w wyplatach z ZFSS [v.3.38] Dodano do modulu Kadrowego automatyczne obliczanie daty rozpoczecia sluzby --> DR (na tej samej zasadzie co daty DP) [v.3.37] Dodano PIT-2 --> [Kartoteka Osob Place], [Dane Pracownika], [Przycisk PIT-2]. Wprowadzono automatyczne dodawanie podatku z modulu Zlecen do PIT-4 modulu placowego. [v.3.36] Dodano mozliwosc drukowania w trybie : "od strony do strony". W tym celu należy wykonac [Podgld wydruku --> Preview], nastepnie nacisnac w lewym gornym rogu ekranu ikonke z symbolem drukarki. Pojawi sie ekran, na którym nalezy wybrac opcje [PAGES] i dalej wymagany zakres stron. [v.3.35b] rozszerzono wielkosc cyfr na wydruku kwoty netto Listy Plac [xx xxx,xx], [v.3.35] dodano PIT-40, UWAGA!. Nalezy w [Funkcjach Technicznych], [Baza Danych Systemu] i dalej w Zakladce [ZUS] wpisac kwote rocznej ulgi podatkowej na rok 2006, dla PIT-40. [v.3.34] dodano wydruk Angazu Pracownika. (klawisz [Drukuj] w Kartotece Angazy) [v.3.33] dodano export do przelewow elektronicznych w formacie ELIXIR-0 typ 2. (plik ELIKSIR2.TXT) [v.3.32] zgodnie z sugestiami KP PSP Wolomin zmieniono algorytmy naliczania lat, m-cy i dni w Przebiegu Pracy. [v.3.31] dodano mozliwosc exportu List Plac do Excela. W tym celu nalezy przed nacisnieciem przycisku [Wydruk LP], zahaczyc pole [Export Excel]. W wyniku tego pojawi sie Lista Plac w postaci tabelarycznej, a nacisniecie znajdujacego sie tam przycisku [Export Excel] spowoduje wyexportowanie Listy Plac do Excela. Uwaga!. Zalecane jest korzystanie z systemu operacyjnego Windows XP i z Excela XP z uwagi na to, iz przy starszych wersjach w/w programow moga sie pojawic klopoty przy exporcie duzej ilosci nazwisk na Liscie Plac. [v.3.30] uaktualniono PIT-4 [v.3.29] dodano export przelewów elektronicznych w formacie ZORBA [v.3.28] w exporcie przelewow elektronicznych do VideoTel-a dodano adres pracownika. [v.3.27a] w module Kadrowym poprawiono algorytmy wyliczania lat, miesiecy i dni pracy pracownika w oparciu o Przebieg jego Pracy. [v.3.26b] poprawiono PIT-11/8B [v.3.26] w module Kadrowym poprawiono algorytmy wyliczania lat, miesiecy i dni pracy pracownika w oparciu o Przebieg jego Pracy. [v.3.25] dodano w ramach [Raporty Place] mozliwosc naliczania 13-tki dla pracownikow. dodano w ramach Kartoteki List Plac mozliwosc drukowania paska dla 1 osoby. (w tym celu nalezy "zahaczyc" pole [Pasek]) wprowadzono zaokraglanie kwot ryczaltu do 1 zl. [v.3.24] dodano nowe algorytmy zaokraglania zaliczki do Urzedu Skarbowego. W ramach [Funkcji Technicznych],[Baza Danych Systemu], zakładka [Dane Ogolne] dodano pole [Urzad Skarbowy do 1 zl]. Jesli w tym polu jest wpisane "N", wowczas zaokraglenie US jest do 10 gr. Jesli w tym polu jest wpisane "T", wowczas zaokraglenie US jest do 1 zl. [v.3.23] do modulu kadrowego dodano mozliwosc exportu do Platnika dokumentow ZZA,ZUA,ZIUA,ZWUA,ZCNA,ZCZA. [v.3.22] poprawiono algorytmy naliczania podstaw spolecznych, zdrowotnych i do podatku. [v.3.21] dodano w module [IBAdmin] mozliwosc odtwarzania danych z dowolnie wybranego Archiwum. [v.3.20] dodano exporty do przelewow elektronicznych do ELIKSIR-u typ 1. (plik ELIKSIR.TXT) [v.3.19] poprawiono algorytmy naliczania zasilkow chorobowych. [v.3.18] poprawiono algorytmy naliczania skaladek spolecznych i zdrowotnych przy kilku Listach Płac. [v.3.17] dodano mozliwosc drukowania Listy Plac od strony do strony. [v.3.16] zmiany w PIT-4 [v.3.15] dodano automatyczne naliczanie potracen i urlopow dla pracownikow fizycznych [v.3.14] dodano na wydrukach LP dla Przedsiebiorstw ilosci godzin pracy. [v.3.13] dodano mozliwosc exportu przelewow elektronicznych do PROFFICE zgodnie z tablica znakow Codepage 852 [v.3.12] dodano wydruki List Plac dla Przedsiebiorstw [v.3.11] dodano exporty do Excel-a z wiekszosci wydrukow [v.3.10a] dodano w wydruku zbiorczym do ZUS kolumny z sumami skladek spolecznych od platnika i ubezpieczonego [v.3.09] dodano w zakładce [ZUS], w ramach [Danych pracownika] możliwość ustawienia, czy wynagrodzenie danego pracownika ma wchodzić do podstawy naliczania Funduszu Pracy. Wpisanie litery [N] powoduje,iż wynagrodzenie danego pracownika nie wchodzi do podstawy naliczania Funduszu Pracy. [v.3.08] w module kadrowym dodano do przebiegu pracy pracownika możliwość wpisania litery [X], która oznacza, iż dany okres pracy nie wchodzi do stażu, a jednocześnie może wchodzić do świadczeń jubileuszowych i emerytalnych. [v.3.07] w podsumowaniu LP dodano Fundusz Pracy, składki społeczne od ubezpieczonego i płatnika [v.3.06] dodano do modułu kadrowego wydruk decyzji personalnej w sprawie zmiany uposażenia [v.3.04] dodano PIT-8A dodano export przelewów elektronicznych do Kredyt Banku [v.3.03] poprawiono PIT-4 [v.3.02] dodano podpisy pod zbiorowka z LP